Persbericht: Formele toezegging AGCO voor nieuw contract

04 April 2018

IMG 0765 Personnalise

Formele toezegging AGCO aan Mechan en Matermaco!

AGCO heeft een formele toezegging gedaan aan Mechan Holding voor een nieuw contract over de distributie van de merken Massey Ferguson, Valtra en Fella in België en Nederland. Mechan Holding zal ook Fendt blijven voeren, in verreweg het grootste deel van Nederland. Het nieuwe contract loopt vanaf 1 april 2019 tot 1 april 2024.

“Wij zijn zeer verheugd met deze toezegging”, zegt Ray Uiterwaal, CEO van Mechan Holding. "Een lange termijnverbintenis geeft ons alle ruimte om samen met onze dealers de marktaandelen van Fendt, Massey Ferguson, Valtra en Fella flink uit te bouwen. De AGCO Full line strategie is daarbij een belangrijk concept dat we volledig omarmen. Voor ons is deze toezegging een logisch gevolg van alle investeringen die we de afgelopen jaren hebben gedaan om de kwaliteit van onze organisatie verder te vergroten. Daardoor kunnen wij, samen met onze dealers, onze klanten nog professioneler van dienst te zijn”.

Benoit Strauven, COO Mechan Holding en CEO Matermaco Group, voegt toe: “Het is een prachtig bewijs van het nut van de samenwerking tussen Nederland en België.  AGCO kiest voor ons omdat we krachten bundelen om te investeren, en toch steeds lokaal aan de slag gaan in de markt”.

Over Matermaco Group: Matermaco Group is invoerder en distributeur van zwaar rollend materieel voor landbouw, park en tuin, burgerlijke bouwkunde en mijnbouw. Het maakt deel uit van Mechan Holding (NL), en vertegenwoordigt een brede waaier van merken zoals Massey Ferguson, Valtra, Fella, Kubota, Mitsubishi Forklifts, Ausa, Haulotte, Terex, Mecalac, LiuGong, enz.

Over Mechan Holding: Mechan Holding is het moederbedrijf boven Matermaco Group, Mechan Groep en Mechan Cultuurtechniek. Mechan Holding is marktleider in landbouwmechanisatie in de Benelux, en tevens actief in domeinen als park en tuin, constructie, logistiek en mijnbouw.

Dealers kunnen zowel bij Mechan Groep (in Nederland) als bij Matermaco Agriculture (in België) terecht voor training, advies en specifieke technische ondersteuning.

Voor meer informatie, gelieve contact op te nemen met Matermaco Group:

Pénélope Vermeersch
Marketing & Communication Manager