Mitsubishi ELEViA : 7 tri-directionele vorkheftrucks voor doeltreffende magazijnen

15 May 2020

mimi

7 tri-directionele vorkheftrucks voor doeltreffende magazijnen

Mitsubishi Vorkheftrucks lanceert zeven tri-directionelevorkheftrucks met het nieuwe ELEViA-assortiment. Ze zijn ontworpen om te werken in zeer smalle gangpaden en zijn uitgerust met hefmasten die kunnen tillen van 1,1 tot 2,0 ton. Omdat de eisen per magazijn sterk kunnen verschillen, is het ELEViA-assortiment dankzij de modulaire opbouw volledig geoptimaliseerd voor de specifieke behoeften van elke klant.

Hoog en krachtig

In bestaande magazijnen is ruimte een belangrijke factor voor de rendement van het bedrijf. Nieuwe magazijnprojecten daarentegen zijn gericht op het optimaliseren van de efficiëntie van de opslag wat betreft de hoogte van de stellingen, het aantal gangen, enz. Met een hefhoogte tot 19 m onderscheiden deze trucks zich echt van de concurrentie en maken ze optimaal gebruik van de ruimte. Elk model is verkrijgbaar met een duplex-mast voor alle hefhoogtes, die een hogere hefsnelheid en een betere stabiliteit biedt. Triplex-masten zijn ook beschikbaar daar waar milieubeperkingen dicteren. Zoals bij alle Mitsubishi-vorkheftrucks bieden alle masten een uitstekend zicht naar voren, zodat de bestuurder veiliger en productiever kan werken.

Geoptimaliseerde ergonomie

Het ruime en comfortabele bedieningsstation heeft voldoende beenruimte voor alle maten, een anti-slip rubber gevoerde vloer en diverse zitmogelijkheden. Deze ergonomie optimaliseert de prestaties tijdens lange diensten. Er zijn verschillende bedieningsconsoles beschikbaar, zoals een draaibediening, een joystick en een gedeelde console op de armleuningen. Dit maakt het mogelijk om elke truck aan te passen aan elke bestuurder. Ongeacht de console zijn alle bedieningselementen zeer intuïtief en gemakkelijk te begrijpen dankzij de informatie op het display. De bedieningspanelen kunnen ook zittend of staand worden gepositioneerd en kunnen naar links of naar rechts worden gekanteld voor eenvoudig orderverzamelen. Tot slot maken optionele kantelende zijdeuren het werk nog gemakkelijker door de afstand tussen de bedieners en de goederen te verkleinen en tegelijkertijd de ergonomie van de taak te verbeteren.

ELEViA: vermogen en hoogte voor alle magazijnen Modellen van 1,1 tot 1,3 ton zijn beschikbaar in 48V of 80V, en modellen met een hogere capaciteit in 80V.